onsdag 7 april 2010

Lär känna Ova

Namn: Ova Johansson

Ålder: 31 år

Ursprung: Valtorp, Sjönäs (utanför Mölltorp), Karlsborg. (Alla ligger i Västergötland).

Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag såg på Ballar av stål på 5:ans webb-tv.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Matade Brumma som stod och jamade utanför fönstret.

Det sista du sa högt: Pratade med Brumma (hur låter det??)

Vad har du druckit idag: Apelsinjuice, vatten och Pepsi Max. Älskar Pepsi Max!

Vad var det senaste du köpte: En svart och en brun klänning från Vero Moda.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Röd.

Vad är det för väder hos dig nu: Mulet, men ändå lite vårkänsla.

Godaste glassmaken: Piggelin.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja!

Sover du tungt: Nej! Min katt väcker mig otaliga gånger varje natt. Sover aldrig en hel natt utan att vakna några gånger.

Drömmer du mardrömmar: Ja, i natt drömde jag en helt sjuk dröm. Den utspelade sig på typ 1800-talet. Jag och några andra kvinnor skulle bestraffas. Vi hissades upp i taket och runt omkring oss stod en stor folkmassa och hejade på. Beroende på hur de "styrande" tyckte vi besvarade olika frågor utsattes vi för olika hemska saker. Man blev skuren med jätteknivar, avklädd naken, doppad länge upp och ner i vatten, avklippt håret, brännmärkt osv. Helt sjuuuk dröm.
Trivs du med ditt jobb: Ja verkligen!

Favoritklädsel: Klänning, eller kjol.

Vad ser du om du tittar till höger: Ut genom fönstret på min altan och gården.

Vad gör dig glad just nu: Att jag håller på att gå ned i vikt.

Höger eller vänsterhänt: Höger.

Hur många kuddar sover du med: En.

Morgon eller nattmänniska: Kvällsmänniska.

Vad är viktigast för dig: Att vara frisk och att de jag känner får vara friska. Så många som möjligt av alla andra också såklart.

Snarkar du: Nej.

Stjärntecken: Våg.

Stökigt eller välstädat: Välstädat så klart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lööve pepsi max, har redan hunnit dricka mer än 1.5 l idag... Kram Annsibullsa