torsdag 29 april 2010

Juice med saftigt insektskött

Jag är hemma från jobbet för att jag har en hemsk förkylning. Ligger i soffan och funderar på att jag måste till affären för att handla. Har ingen Pepsi Max kvar hemma, bara vatten och lite apelsinjuice.

Nyss skulle jag dricka upp resten av juicen i glaset som var kvar sedan frukosten tidigare, God morgon juice med fruktkött. Dricker och känner en väldigt stor och konstig fruktköttbit mot gommen. Försöker tugga, och en sur smak sprider sig i munnen. Konstigt tänker jag, och tar ut biten med fingret. Och vad ser jag då, något som ser ut att en gång i tiden ha varit en stor svart insekt av något slag. Trots att jag sköljt munnen väldigt noga nu känns det fortfarande som om jag har små äckliga insektsben mellan tänderna. Jag säger bara, no more God morgon juice.

Inga kommentarer: