onsdag 28 april 2010

Mycket kraftig övervikt?

De senaste 2 veckorna har jag bara minskat 1 kilo i vikt. Buhu! Jag trodde att det skulle vara lite lättare att gå ned i vikt i början när man är riktigt tjock, än om man bara behöver gå ned några få kilo. Det verkar dock inte stämma, i allafall inte på mig.

 Men jag känner mig ändå peppad att gå ned, det känns inte som om det finns något annat alternativ. En sak som gjorde mig förkrossad men samtidigt oerhört motiverad var en läkares svar på mitt ultraljud över gallblåsan (har ont i magen ofta). Han skrev att undersökningen var svår att genomföra pga patientens mycket kraftiga övervikt. Inte kraftiga övervikt, utan mycket kraftiga övervikt!!! När jag tänker mycket kraftig övervikt tänker jag typ de största deltagarna i "Biggest looser". Ser jag ut så?? Jag kanske har fatorexia, motsatsen till anorexia?

2 kommentarer:

abbi sa...

Rekommenderar dig att gå till en annan läkare, du är inte särskilt överviktig efter vad jag kan se på bilden. Därför rasar inte vikten så som den gör på riktigt överviktiga.
Du jobbar ju inom vården, finns väl någon vettig där som du kan rådfråga.
Söt är du också
Lycka till, vad du än bestämmer dig för, men jag hoppas du tänker om.

Ova sa...

Tack, vad snäll du är!