lördag 7 augusti 2010

Hatar tandläkaren

Är det jag som har otur eller misslyckas tandläkare generellt med ca 80 % av sina lagningar?
Inatt fick jag superont i en ny tand, kunde inte sova alls. Därför var jag tvungen att uppsöka tandläkarakuten som bara har öppet mellan 9-11. Efter en timmes väntan fick jag komma in till tandläkaren. Hon konstaterade att jag hade ett stort hål och la bedövning. Sen hade hon så bråttom att hon började borra innan bedövningen tagit. Hon skyllde på att jag var så spänd, att det var anledningen till att den inte tagit. Hade lust att upplysa tanten om att nej lilla du, så fungerar det inte. Hon var riktigt nedlåtande. Hon kunde inte vänta någon minut till, utan gick och tog en annan patient emellan. En halvtimme senare återkom hon, och då hade bedövningen iallafall tagit...

Klockan två hade bedövningen nästan släppt och jag hade betydligt ondare än innan jag var hos tandläkaren. Antagligen borrade hon för långt, in till nerven, istället för att spara en tunn spalt att lägga den provisoriska lagningen på. Jag bad om recept på smärtstillande om jag skulle få superont igen. Ipren räcker, sa hon då. Eller hur??? Tog Ipren och märkte ingen skillnad. Som tur var hittade jag några starkare tabletter hemma, annars hade jag fått åka till husläkarjouren eller något, eftersom smärtan var outhärdlig!! Så här blir det nästan alltid för mig efter tandläkarbesök. Är det bara jag som har otur?

1 kommentar:

Emma sa...

Stackars dig!