måndag 19 april 2010

Hemma idag

Nu har jag sovit. Kunde inte sova inatt för att jag hade migrän. Hataaaaar migrän!
Har ätit lunch och är tacksam för att huvudvärken lättat nu. Imigran har verkligen inte önskad effekt på mig. De hjälper litegrann. Inga andra värktabletter hjälper heller. Ska ta upp detta med min husläkare. Vill inte lida så varje migränattack! Jag kan bara sitta helt blickstill i ett mörkt rum. Huvudet måste jag ha i en viss vinkel, annars gör det ännu mer ont. Att ligga är uteslutet, det gör så ont att jag skulle svimma om jag la mig ned.

Så jag får sitta så och blunda och bara försöka uthärda på¨gränsen till outhärdlig smärta, i många timmar. 10 av 10 på VAS-skalan. Är det morfin som behövs för att ta bort den outhärdliga fruktansvärda smärtan så ge mig morfin. Finns det hjälp så borde man väl få den? Eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske behöver en högre dos av Sumatriptan= Imigran. Jag är också migräniker och det tog rätt lång tid att hitta rätt styrka och dos. Men jag förstår hur du har det, en migränattack är ett helvete att genomlida utan smärtlindring. Hälsningar Anna-Lena