måndag 22 mars 2010

Kämpar

För att gå ned i vikt, som är mitt mål, är det ju en fördel om man tränar. Jag tränar på Friskis & Svettis. Hittills har jag tränat i gymmet. Gymmet är helt nytt och fräscht, med bra maskiner. Oftast är det fyllt med unga killar också :)  Känner mig som en ful tant som smyger omkring och spanar in de små läckerbitarna. Nej jag är faktiskt bara 31 år :)

Hittills har jag tränat ca 3-4 gånger i veckan. Om jag inte orkat gå till gymmet tränar jag ibland hemma med Friskis & Svettis core-DVD. Tränar rumpa, mage och rygg jättebra. Till våren tänker jag börja med långa promenader också.

Såg på Biggest loser på Kanal 5 igår, och blev lite inspirerad. De visade före och efter-bilder på deltagarna, och de förvandlades från stora berg till ..........................., mindre berg. Jag ska gå från mindre berg till snygging. Det ska gå jättebra. Tror jag.

Under tiden får jag trösta mig med att jag inte ser ut såhär.

Inga kommentarer: