söndag 11 april 2010

Sol

Idag skiner solen! Tjoho vad glad man blir av lite sol. Tänk vad glad man skulle vara om man bodde i ett land med mer sol? Skulle gå omkring i ett konstant lyckorus.

Utomlands hör man folk säga att svenskar är blyga och lite slutna, och även svenskar säger detta om sig själva. Men hallå! Spanjorerna kan komma igen med sin lättsamma attityd och avslappnade stil när de har mörkt, iskallt och ruggigt väder över två tredjedelar av året. När de har det mörkt ute redan klockan tre på eftermiddagen. När de får se solen endast en handfull gånger på flera antal månader.

Jag vill bo i värmen!

1 kommentar:

Heidi.Kattfamiljen sa...

Håller mig dig :) man blir superglad av lite sol! Jag var ute på en liten promenad och va skönt det var.

Sv: Ja mina älskar också kattmynta men jag skulle inte kunna ha det som tränings godis för då skulle dom inte koncentrera sig utan bara vilja ha kattmytna i stället ;)