lördag 8 maj 2010

Skuttande tomat

Häromdagen åt jag sallad på mitt favoritställe Unico här i Uppsala. De har superfräscha tillbehör till sallader som man får plocka ihop själv. Och en jättegod vitlöksdressing. Det enda negativa är att det är väldigt trångt mellan borden, och alltid packat med folk.

Jag blev placerad precis intill en businessman. Han satt och läste i sina jobbpapper, och jag Aftonbladet så det funkade ändå. Tills jag skulle äta en körsbärstomat. Den var väldigt hård, så när jag skulle dela den flög en del iväg över hans papper och landade i hans tallrik. Oj förlåt, sa jag och han bara tittade jättekonstigt på mig. Jag ville bara försvinna, men låtsades som ingenting, och lät bli alla svårfångade saker på tallriken, (tomater). Han flyttade på sina papper, men åt faktiskt upp sin mat. Rensade tallriken. Min tomat också! Såg han inte när den kom?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ha ha ha!!

Anonym sa...

Han märkte kanske inget ;)