söndag 16 maj 2010

På rymmen

Efter att ha storstädat upptäckte jag att Lennon inte fanns någonstans. Förut har han aldrig fattat att man kan puffa på fönstret så att det öppnar sig, men tydligen fattade han det idag. För han var borta!

Såg framför mig att jag aldrig skulle få se min lilla kisse igen, eller att han låg på vägen överkörd eller nåt. Så jag gick runt på alla olika gårdar här och lockade på Lennon. Kände mig lite dum när jag halvkrypande tittade in i buskar och ropade Lennonbeeebis- kom till maaama.

Helt plötsligt så sitter han bara där i en buske. Han spanar på en annan katt som också sitter i busken. Men när jag klättrat över ett staket och tagit mig igenom den väldigt snåriga busken, hoppar han iväg. Så höll jag på i ca en timme. Han och den andra katten jagade varandra, och jag jagade Lennon. Till slut försvann han.

Uppgiven och trött efter alla ruscher gick jag hem för att se om han inte gått hem. Mycket riktigt satt han på fönsterbrädet och väntade!

Det var längesen jag kände mig så lättad och glad!! Hade målat upp en bild hur jag ledsen gick omkring och satte upp efterlysningslappar med bild på Lennon, och satte in annonser med hittelön i tidningar. Nu slapp jag det. Tjoho vad glad jag är nu!

Inga kommentarer: