tisdag 23 mars 2010

Stort problem

Hygiendirektiv på mitt jobb, jag arbetar som operationssjuksköterska på en operationsavdelning, har satt mig i en knipa. Under dagarna går vi klädda i en blå pyjamasliknande dräkt. Det är skönt. Passformen är dock också som en pyjamas. Tidigare har man gått med tröjan utanpå byxorna vilket har varit väldigt bra för att dölja hur rumpan ser ut i byxorna.

Enligt nya direktiv måste man nu stoppa in tröjan i byxorna. Detta för att undvika att partiklar från kroppen slinker ut under tröjan. För att passa i detta måste man ha en slank kropp. Då ser det okej ut. Men bara okej.

Idag smugglade jag hem kläder för att prova framför helkroppsspegeln hemma. Till min fasa kan jag bara konstatera att jag ser ut som en jättebebis med Tjorvenrumpa. Platt men ändå stor.

Det ser inte klokt ut. Byxorna har jättehög midja så för att inte grenen ska hänga vid knäna måste man dra upp dem alldeles för långt! Inte ens hemma i min ensamhet skulle jag få för mig att stoppa in tshirten i alldeles för långt uppdragna pyjamasbyxor. Tänk om någon skulle se mig genom fönstret?

Som tur är sover patienterna när jag träffar dem. Återstår bara typ hundra i personalen som jag måste sporta min jättebebisrumpa för varje dag.

Det ser ut som om en sån här döljer sig under mina byxor.

Inga kommentarer: