söndag 12 september 2010

Aj aj aj

Jag stod i lång kö på Ica idag. När jag hade betalat och skulle gå och plocka ner allt i kassen kände jag hur steget bara låste sig. Jag fick som en stark stöt som gjorde jätteont i ena skinkan och ner i låret. Ahh, skrek jag till, för det kom så plötsligt, kändes som ett hugg. Jag försökte gå framåt men kände att det inte gick, men det gick bättre att hasa mig fram. Så jag släpade benet efter mig lite snyggt, packade ner varorna snabbt och hasade därifrån. Alla stirrade på mig, men ingen sa något.

Efter att ha suttit ner en stund provade jag att gå igen och då gick det bättre. Nu har jag en molande lite jobbig smärta i ena skinkan. När jag tog mig hem högg det till några gånger till men blev bättre när jag stannade till och gick långsamt.

Det märks att jag börjar bli gammal. Kan det vara ischias kanske, något med någon disk? Känns som det är typiska problem som drabbar äldre. Är jag en av de äldre nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter faktiskt som ischias.